sathi kaplama yol yapım işi ile ilgili bir kaç not - İNŞAAT SEKTÖRÜ HABERLERİ VE BİRİM FİYAT GÜNCELLEMELERİ

 İNŞAAT SEKTÖRÜ HABERLERİ VE BİRİM FİYAT GÜNCELLEMELERİ

İNŞAAT İLE İLGİLİ GELİŞMELER, GÜNCEL BİRİM FİYATLARI

İNŞAATLİNK

TELEGRAM GRUBU

3/21/2015

sathi kaplama yol yapım işi ile ilgili bir kaç not


sathi kaplama yapılmadan önce Plentmix Temel(PMT)üzerinde rutubet oranı tayini yapılır ve eğer rutubet oranı(%2) Karayolları Teknik Şartnamesine uygun ise PMT üzerine inceltilmiş bitüm(astar)dökülür.rutubet oranı tayinini ise PMT malzemesini koruma amaçlı dökülen astarın PMT içerisine iyice işlemesi içindir.rutubet oranı fazla ise astar pmt içerisine yeteri kadar işleyemecektir ve PMT malzemesini koruyamayacaktır.astar dökümümün ardından en az 24 saat geçmelidir ki astar PMT içine istenilen oranda(yaklaşık 3cm)işleyebilsin.bu aşamaya kadar ki kısım gerek sathi kaplama gerekse bitümlü sıcak karışım yapılması için gereken işlerdi.
sathi kaplamaya geçildiğin de ise
ilk önce sathi kaplama yapılacak zeminin üzeri süpürgeler ile temizlenir ve ardından yaklaşık 150 derecedeki bitüm tankerden dökülür tankerin hemen arkasından kırmataş malzemesi ince tabaka olarak dökülür ve en arkadan ise silindirle ezilerek bitüm ün kırmataş malzemesini iyice kavraması(aderansı)sağlanır.
sathi kaplama eğer ilk kez yapılıyorsa daha önceden elek analizi yapılmış olan Tip1 mıcır(15-22mm) kullanılır.Eğer sathi kaplama mevcut kaplamanın üzerine yapılıyorsa yani yenileme yapılıyorsa burada da Tip2 mıcır(9-15mm)kullanılır.



http://forum.yapisal.net/sitemap/t-6160.html


sathi kaplama yapmak için pmt gerekli değildir. pmt yalnızca ilerde sathi kaplama üzerine bsk yapılması düşünülüyorsa yapılır ki maliyeti normal temelden fazladır.
sathi kaplamada bitümü ısıtan ve püskürten "distribütör" ler kullanılır. bunların değişik tipleri vardır. Distribütörün ulaşamayacağı yer varsa astar (RC veya MC serisi) ve/veya bitüm (pen. 160/220) elle püskürtülür. Agrega kübik, kuru ve tozdan arındırılmış olmalıdır. Özel mıcır sericiler kullanılarak üniform bir yayılma sağlanır. Bu esnada oluşan olumsuzlukları deneyimli tırmıkçı ve kürekçiler tamamlar. Basit anlamda 
1)süpürme (genellikle traktör arkasına takılan çekilir tip süpürge)
2)astarlama (distribütör)
3)24 saat bekleme
4)bitüm serme (distribütör)
5)mıcır serme (mıcır sericiler)
6)silindiraj (pnömatik ve bandajlı silindirler)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LÜTFEN Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.

SAYFALAR