1)Farklı sorulara hazır olun
Mülakatlarda son zamanlarda karşılaşılan farklı soru örnekleri bu hafta da devam ediyor. Önemli bir nokta şu ki, işveren veya görüşmeciye olumsuz cevapları bile ılımlı ve uygun bir şekilde verebilir, karşı tarafta olumlu bir izlenim yaratabilirsiniz. Kimsenin iş dünyası hatasız, kusursuz değil sonuçta. Önemli olan, yapabileceğinize önce kendinizi sonra da karşı tarafı inandırmak.
İşte birkaç ipucu daha...
* Yeni dahil olduğunuz ekip içinde güvenilirliğinizi hızlıca sağlamak için ne yaparsınız?
Kendi kişilik özelliklerinize uygun bir cevap olmalı. ‘Mükemmel görüneyim’ derken sizi anlatmayan, gerçekdışı bir cevap vermemek lazım. Yeni ortam ve iş arkadaşlarına kolay adapte olabildiğinizi, bunun için farklı davranmaya gerek olmadığını vs. söyleyebilirsiniz.
* Sizden daha az bilgisi ve deneyimi olan birinin emrinde çalışsanız ne hissederdiniz?
Çok dikkatli ve akıllıca bir cevap gerekiyor. Böyle bir şeyi kim ister ki? Öncelikle yöneticinizin sizden daha alt seviyede olduğu nereden belli? Eğer torpille orada bulunmuyorsa mutlaka artı bir özelliği vardır. Yoksa da, böyle bir anlayışı ısrarla sürdüren bir işyerinde çalışmanın, iş anlayışınıza uygun düşmeyeceğini ifade edebilirsiniz.
* Sizin için ideal şirket hangisi? Örnek verebilirmisiniz? Neden?
Sizin idealiniz, yüklü bir maaş ve 2 ay yıllık izin veren bir şirket olabilir! Ancak karşı tarafın duymak istediği bu mu? Başarılı şirketlerin neler yaptığını gözünüzün önüne getirin. Bir şekilde yakından tanıma fırsatı bulduğunuz firma varsa o zaman ismini verip örneklendirebilirsiniz.
* Kariyerinizde ilerlemek için en çok neye ihtiyacınız var?
Motivasyon mu, iyi çalışma koşulları mı, birilerinin fırsat vermesi mi? Siz kendi hedeflerinize göre karar vereceksiniz.
* En sevdiğiniz yöneticiniz kimdi ve neden?
Mesela şöyle bir cevap: “Genelde hiçbir yöneticimle sorun yaşamadım ama özellikle ... şirketindeki yöneticimden çok şey öğrendim. Çok tecrübeli bir isimdi ve bunu ekibiyle paylaşmasını çok iyi biliyordu”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
2)İŞ ARAYANLARA KRİTİK ÇÖZÜMLER
1. Ne yapmak istediğini belirle.
2. İstikrarlı davran
* Deha çilenin arkadaşıdır.
STRATEJİLER
1. Seçtiğin mesleğe hayatını koy.
1000 kişi yetiştirsen ve bu 1000 kişi içinden 1 adam çıksa bu sana yetmeli.
2. Zevk alarak yapacağın işi seç.
Zevk alarak yapacağın işin özelliği,
HAYATTA HERKEZİN VAZGEÇSE BİLE., SENİN VAZGEÇMEYECEĞİN İŞTİR.
* “Bu işte yapılır mı?”diyenlere karşı en güzel cevabın “o senin görüşün” olmalıdır.
* Hayatımda hiçbir zaman bir gün bile çalışamadım; yaptıklarımın hepsi eğlenceden ibaretti.
Edison
* Üzüntülerimizin çok büyük kısmı nefret ettiğimiz işten meydana gelir.
* Yer yüzünde en bedbaht kişilerin içinde en başta işlerinden zevk almayanlar yer alır.
* İnsan rızkının peşinde koşar. Seher (06-09) vaktinde ise rızk insanın peşinden koşar.Bunu
değerlendiren kazanır.
* Hayatta en büyük uyanıklık; Zevk alarak yapılacak işle meşgul olmaktır.
* HAYAT KISA YAPILACAK İŞLER ÇOK !!!
İŞ ARAYANLARIN ÖNÜNDEKİ 3 TUZAK
1. İşin sizi bulmasını beklemek
* İş görüşmesin de kendinizi çok abartmayın, mütevazı ve edepli olun.
2. Kendinizi DOĞRU ve TAM anlatacak öz geçmiş hazırlayamamak
3. Sebatsızlık ( Kanaatkar sabır)
Her çile seni geliştirmeye yöneliktir.
* PATLAMADAN, ÇATLAMADAN GELİŞEN TOHUM YOKTUR !!!
ÖZ GEÇMİŞTE DİKKAT EDİLECEK NOKTA
Firmanın / muhatabın kanayan yaralarına neşter vurabilecek bir çözüm ihtiva edebilmek, çözüm önerileri sunabilmek.
* İŞ BAŞVURUSU YAPACAĞIN ŞİRKETİN EKSİKLİKLERİNİ ARAŞTIR.
* Sizin bu faaliyetlerinize yepyeni açılımlar geliştirebilirim.
* Çözümsüz gibi görülen …..problemlere çözüm sunabilirim şayet beni denerseniz.
* Ameller niyetlere göredir. Çalıştığın yerinde hakkını teslim et. Daha fazla verimli ol o
şirkette.
İŞ ARAYANLARA 5 TAKTİK
1. Bütün iletişim kanallarınızı harekete geçirin.
İletişim kanallarınız içinde bulunduğunuz çevredir.
2. Kanaatkar olmak.
Büyük zaferler küçük bir adımla başlar.
Kanaat tükenmez bir hazinedir.
3. Firmanın problemlerini tespit edin çözümde yer almaya aday olun.
4. Zurnanın ilk deliğiyle görüşün.
Kritik bir konuyu görüşmek istiyorum.
5. Girişimci eleman olun.
“Buranın ben neyine talip olabilirim?” sorusunu cevapla.
5 ÖNEMLİ ÖLÇÜ
1. Yeteneğin ( Baskın yeteneğin ) belirlenmesi.
2. İlgi alanınızın belirlenmesi.
Özgün ( Spesifik)
3. İş değerlerinin belirlenmesi.
Moda işe aldanma.
4. Kişilik özelliklerinin belirlenmesi.
Olumsuz özelliğini teke düşür ve bunu aklından çıkarma
5. Şüpheli ( helal – haram ) özelliğinin belirlenmesi.
BAŞARISIZLIK = CESARETSİZLİK + KARARSIZLIK + SABIRSIZLIK
1. CESARET = RİSK
* Büyük karlar, büyük risklerin arkasındadır.
* Bir adam hiç hata yapmıyorsa, tembeldir.
Bir adam aynı hatayı iki kez tekrarlarsa, kıssadan hisseyi anlat.
Bir adam aynı hatayı üç kez yaparsa, ihanet ara.
* Cesaret için;
a) Ustalığı ustalardan öğren.
b) Küçük bir adımla başla.
2. KARAR
* Hemen şimdi şu an kesin karar verme.
* Başarıya ulaştıran doğru karardır,
Doğru karara ulaştıran yanlış karardır.
* Ertelenen hedef ve hayaller psikolojik problem olarak geri döner.
* Kararı ertelemeye alırsanız çok kötü kararlar üşüşür.Sonuçta yanlış karar verirsiniz.
* İsabetli ( %65 ) kararları verip ve bu kararları hızla hayata geçirmek.
3. SABIR
HAYALLER
1. Ham hayal ( Ütopya )
2. Proje gibi hayal
a) Her şeye rağmen yapacak mısın?
b) Yeterli donanıma sahip olmak
I. Mesleki eğitim. Resmi okullarda aldığın eğitim değil.
II. Pratik ( Tecrübe )
III. Lider yönetim ( Yöneticilik vasfın var mı? )
İŞE YARAR OLMAK İÇİN
1. Dinamizm
2. Değişime açık olmak.
3. Girişimcilik.
Müteşebbis ruha sahip olma.
4. Çözüm yeteneği
Özgün, diğerlerinden farklı bir çözüm önerisi sunabilme.
5. Motivasyon yeteneği.
Şevk ve heyecan katabilme. Teşvik edebilme.
6. Ekip uyumu.
7. Sorumluluk.
Büyük bir taşın altına elini koyabilme.
GİRİŞİMCİ OLABİLMEK İÇİN;
1. İyi bir iş fikri
2. Delice cesaret HAKKINI HAKKIYLA ALMAK İSTİYORSAN; HAKKIYLA ÇALIŞMALISIN
Mülakatlarda son zamanlarda karşılaşılan farklı soru örnekleri bu hafta da devam ediyor. Önemli bir nokta şu ki, işveren veya görüşmeciye olumsuz cevapları bile ılımlı ve uygun bir şekilde verebilir, karşı tarafta olumlu bir izlenim yaratabilirsiniz. Kimsenin iş dünyası hatasız, kusursuz değil sonuçta. Önemli olan, yapabileceğinize önce kendinizi sonra da karşı tarafı inandırmak.
İşte birkaç ipucu daha...
* Yeni dahil olduğunuz ekip içinde güvenilirliğinizi hızlıca sağlamak için ne yaparsınız?
Kendi kişilik özelliklerinize uygun bir cevap olmalı. ‘Mükemmel görüneyim’ derken sizi anlatmayan, gerçekdışı bir cevap vermemek lazım. Yeni ortam ve iş arkadaşlarına kolay adapte olabildiğinizi, bunun için farklı davranmaya gerek olmadığını vs. söyleyebilirsiniz.
* Sizden daha az bilgisi ve deneyimi olan birinin emrinde çalışsanız ne hissederdiniz?
Çok dikkatli ve akıllıca bir cevap gerekiyor. Böyle bir şeyi kim ister ki? Öncelikle yöneticinizin sizden daha alt seviyede olduğu nereden belli? Eğer torpille orada bulunmuyorsa mutlaka artı bir özelliği vardır. Yoksa da, böyle bir anlayışı ısrarla sürdüren bir işyerinde çalışmanın, iş anlayışınıza uygun düşmeyeceğini ifade edebilirsiniz.
* Sizin için ideal şirket hangisi? Örnek verebilirmisiniz? Neden?
Sizin idealiniz, yüklü bir maaş ve 2 ay yıllık izin veren bir şirket olabilir! Ancak karşı tarafın duymak istediği bu mu? Başarılı şirketlerin neler yaptığını gözünüzün önüne getirin. Bir şekilde yakından tanıma fırsatı bulduğunuz firma varsa o zaman ismini verip örneklendirebilirsiniz.
* Kariyerinizde ilerlemek için en çok neye ihtiyacınız var?
Motivasyon mu, iyi çalışma koşulları mı, birilerinin fırsat vermesi mi? Siz kendi hedeflerinize göre karar vereceksiniz.
* En sevdiğiniz yöneticiniz kimdi ve neden?
Mesela şöyle bir cevap: “Genelde hiçbir yöneticimle sorun yaşamadım ama özellikle ... şirketindeki yöneticimden çok şey öğrendim. Çok tecrübeli bir isimdi ve bunu ekibiyle paylaşmasını çok iyi biliyordu”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
2)İŞ ARAYANLARA KRİTİK ÇÖZÜMLER
1. Ne yapmak istediğini belirle.
2. İstikrarlı davran
* Deha çilenin arkadaşıdır.
STRATEJİLER
1. Seçtiğin mesleğe hayatını koy.
1000 kişi yetiştirsen ve bu 1000 kişi içinden 1 adam çıksa bu sana yetmeli.
2. Zevk alarak yapacağın işi seç.
Zevk alarak yapacağın işin özelliği,
HAYATTA HERKEZİN VAZGEÇSE BİLE., SENİN VAZGEÇMEYECEĞİN İŞTİR.
* “Bu işte yapılır mı?”diyenlere karşı en güzel cevabın “o senin görüşün” olmalıdır.
* Hayatımda hiçbir zaman bir gün bile çalışamadım; yaptıklarımın hepsi eğlenceden ibaretti.
Edison
* Üzüntülerimizin çok büyük kısmı nefret ettiğimiz işten meydana gelir.
* Yer yüzünde en bedbaht kişilerin içinde en başta işlerinden zevk almayanlar yer alır.
* İnsan rızkının peşinde koşar. Seher (06-09) vaktinde ise rızk insanın peşinden koşar.Bunu
değerlendiren kazanır.
* Hayatta en büyük uyanıklık; Zevk alarak yapılacak işle meşgul olmaktır.
* HAYAT KISA YAPILACAK İŞLER ÇOK !!!
İŞ ARAYANLARIN ÖNÜNDEKİ 3 TUZAK
1. İşin sizi bulmasını beklemek
* İş görüşmesin de kendinizi çok abartmayın, mütevazı ve edepli olun.
2. Kendinizi DOĞRU ve TAM anlatacak öz geçmiş hazırlayamamak
3. Sebatsızlık ( Kanaatkar sabır)
Her çile seni geliştirmeye yöneliktir.
* PATLAMADAN, ÇATLAMADAN GELİŞEN TOHUM YOKTUR !!!
ÖZ GEÇMİŞTE DİKKAT EDİLECEK NOKTA
Firmanın / muhatabın kanayan yaralarına neşter vurabilecek bir çözüm ihtiva edebilmek, çözüm önerileri sunabilmek.
* İŞ BAŞVURUSU YAPACAĞIN ŞİRKETİN EKSİKLİKLERİNİ ARAŞTIR.
* Sizin bu faaliyetlerinize yepyeni açılımlar geliştirebilirim.
* Çözümsüz gibi görülen …..problemlere çözüm sunabilirim şayet beni denerseniz.
* Ameller niyetlere göredir. Çalıştığın yerinde hakkını teslim et. Daha fazla verimli ol o
şirkette.
İŞ ARAYANLARA 5 TAKTİK
1. Bütün iletişim kanallarınızı harekete geçirin.
İletişim kanallarınız içinde bulunduğunuz çevredir.
2. Kanaatkar olmak.
Büyük zaferler küçük bir adımla başlar.
Kanaat tükenmez bir hazinedir.
3. Firmanın problemlerini tespit edin çözümde yer almaya aday olun.
4. Zurnanın ilk deliğiyle görüşün.
Kritik bir konuyu görüşmek istiyorum.
5. Girişimci eleman olun.
“Buranın ben neyine talip olabilirim?” sorusunu cevapla.
5 ÖNEMLİ ÖLÇÜ
1. Yeteneğin ( Baskın yeteneğin ) belirlenmesi.
2. İlgi alanınızın belirlenmesi.
Özgün ( Spesifik)
3. İş değerlerinin belirlenmesi.
Moda işe aldanma.
4. Kişilik özelliklerinin belirlenmesi.
Olumsuz özelliğini teke düşür ve bunu aklından çıkarma
5. Şüpheli ( helal – haram ) özelliğinin belirlenmesi.
BAŞARISIZLIK = CESARETSİZLİK + KARARSIZLIK + SABIRSIZLIK
1. CESARET = RİSK
* Büyük karlar, büyük risklerin arkasındadır.
* Bir adam hiç hata yapmıyorsa, tembeldir.
Bir adam aynı hatayı iki kez tekrarlarsa, kıssadan hisseyi anlat.
Bir adam aynı hatayı üç kez yaparsa, ihanet ara.
* Cesaret için;
a) Ustalığı ustalardan öğren.
b) Küçük bir adımla başla.
2. KARAR
* Hemen şimdi şu an kesin karar verme.
* Başarıya ulaştıran doğru karardır,
Doğru karara ulaştıran yanlış karardır.
* Ertelenen hedef ve hayaller psikolojik problem olarak geri döner.
* Kararı ertelemeye alırsanız çok kötü kararlar üşüşür.Sonuçta yanlış karar verirsiniz.
* İsabetli ( %65 ) kararları verip ve bu kararları hızla hayata geçirmek.
3. SABIR
HAYALLER
1. Ham hayal ( Ütopya )
2. Proje gibi hayal
a) Her şeye rağmen yapacak mısın?
b) Yeterli donanıma sahip olmak
I. Mesleki eğitim. Resmi okullarda aldığın eğitim değil.
II. Pratik ( Tecrübe )
III. Lider yönetim ( Yöneticilik vasfın var mı? )
İŞE YARAR OLMAK İÇİN
1. Dinamizm
2. Değişime açık olmak.
3. Girişimcilik.
Müteşebbis ruha sahip olma.
4. Çözüm yeteneği
Özgün, diğerlerinden farklı bir çözüm önerisi sunabilme.
5. Motivasyon yeteneği.
Şevk ve heyecan katabilme. Teşvik edebilme.
6. Ekip uyumu.
7. Sorumluluk.
Büyük bir taşın altına elini koyabilme.
GİRİŞİMCİ OLABİLMEK İÇİN;
1. İyi bir iş fikri
2. Delice cesaret HAKKINI HAKKIYLA ALMAK İSTİYORSAN; HAKKIYLA ÇALIŞMALISIN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
LÜTFEN Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymayı ihmal etmeyin.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanın.